wtorek, 30 października 2018

Kody QR w edukacji wczesnoszkolnej

Na Facebooku, na stronie Edykreaktywnie natnęłam się na możliwość wykorzystania kodów QR do lekcji utrwalającej znajomość liter alfabetu drukowanych i pisanych. Akurat czegoś takiego szukałam :D


Co to są kody QR?
Kod QR (z ang. Quick Response) jest to kwadratowy odpowiednik kodu kreskowego, jednak ma od niego zdecydowanie więcej zastosowań. Używany jest głównie do oznaczania produktów, akcji reklamowych, wizytówek itp. Można też w nim zapisać dowolny tekst. To właśnie ta forma posłuży nam na lekcję.

Jak to użyć?
Kody QR skanujemy za pomocą smartfona/tabletu przy wykorzystaniu aplikacji. Jest mnóstwo scanerów qr i są zupełnie darmowe.
W prostu sposób można również wygenerować kod, za pomocą np. TEJ strony.

Na naszej lekcji użyłam materiałów udostepnionych przed Edukreaktywnie, dotyczących utrwalenia liter alfabetu i dopasowania liter drukowanych do pisanych. Akurat taka aktywność była mi potrzebna.


Dzieciom lekcja tak się spodobała, że chcieli powtarzać codziennie. Z ogromnym zainteresowaniem odczytywali swoje kody, a także byli ciekawi, jakie kody mają koledzy i koleżanki.

Już zrodziły mi się kolejne pomysły do wykorzystania:
- łączenie zakodowanych sylab jako doskonalenie umiejętności czytania
- zakodowane zagadki
- wyrazy, które mają utworzyć logiczne zdania
- fragmenty wierszy
- zaszyfrowane dobre wiadomości dla uczniów

Czy ktoś z Was korzystał z kodów QR na lekcji? W jaki sposób?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edukacja zdalna a współpraca