sobota, 27 października 2018

Skończyłem...i co dalej?

Na pewno każdy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej spotkał się z sytuacją, gdy podczas wykonywania różnego rodzaju indywidualnych zadań przez uczniów, po chwili ciszy następuje magiczne: "skonczyłem". Po czym następuje szum i już pozostali nie mogą się skupić a ci pierwsi się nudzą.
Próbowałam różnych metod. Przygotowane dodatkowe karty pracy tylko dokładały pracy...mnie samej. Gdy musiałam biegać między krzesłami by porozdawać odpowiednie kartki.
I tak pewnego dnia wpadłam na wpis na blogu pewnej nauczycielki. Od razu postanowiłam zaadaptować pomysł pani Aleksandry u nas.
Potencjał szybkiej i sprawnej pracy warto rozwijać. Dodatkowo mamy tu indywidualizację pracy i wspieranie ucznia w samodzielnym procesie edukacyjnym. Pomyślałyśmy trochę i tak u nas powstały możliwości:
- uporządkuj swoje miejsce pracy
- pomóż koledze lub koleżance
- poczytaj ciekawostki
- wykonaj dodatkowe zadanie

Powstał regał zadań, na którym nie mogło zabraknąć naszych avatarków, wspierających nas w edukacji:


Regał jest "czynny" tylko podczas indywidualnej pracy. Dzieci, które wykonają pracę szybciej, mogą podejść do regału i wybrać sobie dodatkowe zadanie. Zgodnie z zainteresowaniem czy umiejętnościami.







Pierwszego dnia największym zainteresowaniem cieszyły się kolorowanki 😉
Regał jeszcze jest w trakcie testów, także przypuszczamy, że może się co-nie-co zmienić. Aczkolwiek dzieci przyjęły go z entuzjazmem i chętnie korzystają z jego możliwości.



1 komentarz:

  1. Bardzo fajny pomysł. Muszę znaleźć miejsce w klasie na podobny :)

    OdpowiedzUsuń

Edukacja zdalna a współpraca