niedziela, 18 listopada 2018

100-lecie Odzyskania Niepodległości z Uczymy Dzieci Programować

Na Facebooku, w grupie "Uczymy dzieci programować" został ogłoszony konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości. Konkurs nosił tytuł „100-lecie Odzyskania Niepodległości z Uczymy Dzieci Programować - podzielmy się radością programowania” TUTAJ WYDARZENIE
Należało wykonać 3 przygotowane zadania.

Zadanie 1:
Pierwszego dnia rozmawialiśmy o wartościach. Dla dzieci wartości to: szacunek dla siebie, sortowanie śmieci, szanowanie symboli narodowych, szanowanie zwierząt oraz mówienie magicznych słów proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie te wartości dzieci wpisały w serduszka.


Po pokolorowaniu serduszek, avatarek z ClassDojo miał za zadanie zebrać wszystkie wartości z maty. Zabawa się rozwinęła, a dzieci się tak zaangażowały, że sobie nawzajem układały serduszka na macie - w różnych układach- i kodowali wzajemnie drogę avatarkowi.

Zadanie 2: Kolejnego dnia rozmawialiśmy o naszych sąsiadach - najpierw dzieci samodzielnie kodowały flagę Polski, następnie kontur Polski. Później dzieci, wykorzystując internet na tablicy multimedialnej, mapy i książki przyporządkowały flagi do nazw sąsiadujących państw i umieściły flagi wokół konturu Polski. Pięknie dzielili się zdobytą wiedzą.


 Zadanie 3:

Zorganizowałam lekcję otwartą dla nauczycieli naszej szkoły. Dzieci zostały losowo podzielone na 3 zespoły. Zadania zakodowane były kodami QR, a każdy kolor to inna kategoria pytań z zakresu wiedzy o Polsce. Gra pochłonęła każdego, nawet przybyłych gości - była masa śmiechu i zaangażowania. Gra zakończyła się remisem. 
Na koniec dzieci miały do wykonania kreatywne zadanie - z dostępnych materiałów ułóż symbol związany z Polską. Dzieci wykorzystały szkolne piankowe klocki i kubeczki. 



Udział w konkursie uświadomił nam, że kodowanie można wykorzystać praktycznie na każdej edukacji. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Dziękuję za inspiracje :) 

#Edusense, #UczymyDzieciProgramowac,
#KodowanieNaDywanie #100LecieNiepodległości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edukacja zdalna a współpraca